Pages

FOLLOWERS

Wednesday 28 March 2012

MACAM BUDAK-BUDAK

Hai…..assalamualaikum and apa khabar semua. I hope that all of you always fine even right now our weather is quite hot, I hope it isn’t long. Hemm….rasa macam dah lama sangat I tak menulis entry yang baru, I means entry pasal human behavior nie, so I think today I want to post another new entry and for today my topic is ‘Macam budak-budak’. You all rasa….. apa yang I nak ceritakan pada hari nie? ok…. For today I want to talk about a person who sometime act likes a child even their age is not suitable anymore to been that way.

Kadang-kadang sama ada kita semua sedar @ pun tak, kita punya attitude akan seperti keanak-anakan sedikit. Maybe when something rushing to our life or maybe….yeah, we do likes a child in certain situation. I don’t know but it happened. I’m not gonna say it as a good or bad thing because for me it is natural behavior. To be honest, yeah….sometime in my life, I do act likes a child even now I should get a ‘Child’s Father’ title. He…he…he.. just kidding.

Ok…here’s the story. Did you remember about Miss Q? alah….she is one of my friends yang I tulis entry dia dalam ‘Bisa Dari Lidah’ dulu. I selalu sangat perasan sikap dia bila dia marah pada seseorang @ tak suka pada seseorang…..dia seolah-olah mahu kawan dia yang lain (including me) turut membenci orang itu. Tak ke nampak macam budak-budak! Banyak kali bila I berborak atau menolong orang-orang yang dia tak berkenan, pasti lepas tue dia akan perli-perli I, dia akan cakap “orang dah ada best friend baru” banyak-banyak kali. Then kalau I tanya dia sesuatu perkara, dia akan cakap pulak “pergi lah tanya dengan kawan baik kau tue”. Tak ke menyakitkan hati bila kita dengar.

Kadang-kadang terlintas juga dekat fikiran I nie, apa lah tujuan dia bila dia cakap macam tue…. Puas ke hati dia? Seronok dia bila cakap macam tue? Suka ke bila tengok orang lain sakit hati? Tak rasa ke macam diri tue macam budak-budak? Hai….. macam-macam lah orang ada dalam dunia nie. Kalau kita ada masalah dengan seseorang atau tak suka pada seseorang tue, kita tak de hak untuk influence orang lain, lebih-lebih lagi orang yang rapat dengan kita untuk membenci orang tue juga. Memang nampak macam tak matang. Then bila kawan-kawan kita yang lain tue rapat dengan orang yang kita tak suka dan kita marah….. lagilah nampak macam budak-budak.

Jangan ingat bila you berkawan dengan seseorang, you boleh menguasai orang tue. You boleh tentukan sesuatu pada orang tue. Jangan sampai nanti you yang akan kehilangan kawan kerana sikap you tue    

No comments:

Post a Comment