Pages

FOLLOWERS

Monday 9 April 2012

MULUT CELOPAR @ LASER



Hai dan assalamualaikum kepada kawan-kawan I semua. Sorry coz a few week nie I’m quite busy….I’m busy to death. Memang tak de masa langsung I nak update blog I nie. rasa rindu sangat nak tulis entry baru, so today I delay waktu makan I so that I can write my new entry.

Ok….today I nak share dengan you all about orang-orang yang bermulut celopar @ laser. Apa pandangan you’ all tentang mereka-mereka ini. You boleh ke berkawan dengan orang macam nie. kalau you all tanya I, jawapannya senang jer….. I ok jer coz I’m one of them. Yeah…. I nie boleh lah dikategorikan sebagai seorang yang bermulut laser jugak. Tapi mulut laser I nie kira masih bertempat lagi.

I tahu bukan semua orang senang untuk berkawan dengan orang yang bermulut laser nie. biasanya kalau nak berkawan dengan orang yang macam nie, hati kita kena keras dan muka kita kena tebal. Jangan terlalu cepat ambil hati. Jangan terlalu sensitif. Sometime, we didn’t mean what we said and of coz…..someone getting pain on it.

Macam I, I biasanya suka bergurau dengan kawan-kawan dan I tahu yang gurauan I nie agak kasar sikit. Biasanya di dalam setiap gurauan I akan ada terselit unsur-unsur sindiran tapi I still cuba balance kan supaya suasana menjadi lebih santai dan orang lain boleh menerimanya sebagai satu gurauan.(walaupun ada juga yang makan hati) Tapi kalau ada orang yang sengaja cari pasal dengan I atau memang cuba nak buat I naik angin…hemm…sendiri mahu ingat loo.

Biasanya….kalau I tengah marah, suara I nie volume nya macam petir…setiap kata-kata yang keluar nanti ibarat racun yang disembur kepada lalang-lalang. Pasti musnah semuanya. Bila I tengah marah, rasanya satu office boleh dengar suara I. Boss I mesti geleng kepala punya. Biasanya I akan bergaduh dengan supplier I lah. Habis nak buat macam mana, sometime I memang tak boleh nak control punyer…..

Pernah satu kali, I bergaduh dengan operator (India). I maki dia sampai satu office dengar. Bila dia melawan satu ayat, I balas balik satu buku…padan muka dia. lepas tue my manager pun tegur I, dia cakap “calm down….buat apa you nak hot-hot! Kena strok baru tahu”. Bila I fikir balik, ada betulnya juga cakap manager I tue. Bila kita selalu marah, selalu maki orang, kita sebenarnya stress. Bila kita selalu stress….alamatnya tak lama lah kita hidup.

So….to all of you especially for those yang bermulut laser tue. Bawak-bawak lah bertaubat yer. Kadang-kadang kita nie tak sedar yang kita dah pun sakitkan hati orang lain walaupun niat kita cuma nak bergurau….nanti tak pasal2 pulak muntah darah kena santau…he…he..he…        

No comments:

Post a Comment