Pages

FOLLOWERS

Tuesday 1 November 2011

The Real Satisfaction.......

(i'm tired already but still boleh possing lagi)

Hello to all my friend, my bloggerss friends and to all muslim.....Asalamualaikum. hari nie masih hujan lagi dekat office I nie and I still belum boleh pulang ke rumah, well.... as usual.....BANYAK KERJA!!!. bila keadaan hujan macam nie....fikiran I mulalah hilang nun jauh entah ke mana and right now.... I tengah teringat kan waktu I muda-muda dulu, I means... waktu I masih lagi belajar dulu.
Bila I ingat semula, I rasa that time is the best moment in my life I ever had lah. you want to know why???. Because on that time, if I want to do something, then I will. If I want to acheive something, then I will...but now.....yeah.... I know that sometime in our life, we can't get whatever we want as simple as we think, but trust me guys..... when you get it.....(after you face all the obstacles) then you will fell 'The Real Satisfaction' and when you get that....you will always remember that thing.
For very simple example lah kan, dulu..... ramai kawan-kawan I ajak I pergi try some advanture activity lah during our cuti semester kan.for the first time, memang I reject mentah-mentah sebab I nie malas nak penat-penat kan badan I nie, but after I dah termakan dengan pujukan mereka, espesially my best friend yang pujuk I, then I aggre. So, they'all semua pun decide lah untuk pergi memanjat gunung. I terfikir jugak yang berda tu susah untuk I (memandangkan badan I nie so sweet.....) but I kata dalam hati I, its oklah...we try first then we look what happend.

(me and my best friend....Mr A)

When the time was come.....I and all my friend pun pergilah ke tempat yang we all plan tu and you know what..... in the middle of our jouney to go to the top, I betul-betul rasa macam berada dekat tempat yang sangat teruk (first i nak cakap macam kat neraka....tapi I belum pernah pergi lagi, he...he...he...) sampai memang I rasa cam dah nak give-up dah tapi bila kawan-kawan I yang lain pujuk I, I still bertahan and when I sampai jer ke puncak..... I said "subhanaallah" and memang until now I masih ingat that moment...I masih ingat that fell....the fell yang tak dapat kita beli dengan wang ringgit and you want to know what is that fell...that what we call 'The Real Satisfaction'
So....to all my friend.... i nak kasi sedikit nasihat lah, if you can do, then....just do it. cuba kita cabar diri kita sendiri, then see the result. i'm sure you all semua pasti tak kan menyesal. try lah kita keluar from our 'confort zone'. bila you all dah try and rasa sendiri when you berjaya.....you pasti akan berani untuk mencuba apa sahaja.ok, cau cin cai......

(at last.....I made it....oh God...I made it......yeah!!!)

No comments:

Post a Comment